donderdag 20 oktober 2011

Het schooljaar 1964-1965 in de RTS van Diest.

 Tussen de foto's van toen vonden we dit archiefstuk.
Een klasfoto van het schooljaar 1964-1964 met daarop de leerlingen van het toenmalige 4 A4 Metaalbewerking.
Ze zijn hier geflankeerd door hun leraars praktijk van de "Paswerkerij" en van de "Draaierij.
Ik kan de namen niet meer bij de juiste persoon plaatsen maar wel bij diegene die me het meest bijgebleven zijn.
Op de bovenste rij herkennen we onze betreurde leraar paswerkerij Willy Poels, verder, X, Henri Cruysberghs leraar draaien,, X, Joris Paul, Van Houdt Jozef, Gacoms André, en X.
De voorste rij , X , X, Kemps Alfred (zoon van de toenmalige monitor van houtbewerking Jimmy Kemps), Michel Pittevils, Clement Beukers, X , X, X en X.
De X en zijn te zoeken uit Vranken Jean-Baptiste, Beutels Martin, Van Aerschot Raymond, Ceusters François, Cornelis Gilbert, Aerts Herman en De Rijck Roger. 
Wanneer iemand mij de juiste naam bij de juiste persoon kan doorgeven pas ik mijn lijst wel even aan.




Hoe de uitslag van dat schooljaar verliep heb ik ook nog teruggevonden en daar dat toen officieel was blijft dat en kan je zien dat daar buiten Gacoms André nog iemand van de groep niet vermeld is....hoogst waarschijnlijk grote pech gehad dat schooljaar.
Uit de toenmalige tekenles heb ik bovenstaande schuiftabel gevonden die toen dienst deed als leidraad bij de ontelbare bouten en andere schroefdraad tekeningen die we volgens juiste verhoudingen correct moesten kunnen tekenen of...die we anders als strafwerk enkele malen konden overtekenen...(opgaven van J. Brusselaars).
Ik hoop dat het bij sommige onder de lezers herinneringen oproept.

1 opmerking: